V.イケホウト / おどけ者(2本の同じC管リコーダーのための Buffoons
http://papalin.yas.mu/W261/#M051V76
I’m back to composing. Victor.
This piece is scored for two equal C recorders: either sopranos or tenors. The first voice is simpler; it could be construed as an exercise in chromaticism for a beginning student. The second voice is trickier, it could be for the teacher of the student on the first voice. Together this is an exercise in feeling the compound "groove" of the piece: the first line has to listen to the second and not start notes too early or too late. The first voice also needs to play notes shorter than the full quarter note duration, to leave gaps for the second voice.
この曲は、ソプラノかテノールの2つの等しいC管リコーダーのために作曲されています。第一声はより単純です。これは、初心者のための半音階の練習として解釈できます。第2声はよりトリッキーで、第1声の生徒の教師のためのものかもしれません。これは、曲の複合的な「グルーヴ」を感じる練習です。最初のラインは2番目のラインを聴き、音符の始めが早すぎたり遅すぎたりしてはいけません。また、第1声部は 4分音符の長さよりも短い音符を演奏し、第2声部にギャップを残す必要があります。
I’m back to composing. Victor.
This piece is scored for two equal C recorders: either sopranos or tenors. The first voice is simpler; it could be construed as an exercise in chromaticism for a beginning student. The second voice is trickier, it could be for the teacher of the student on the first voice. Together this is an exercise in feeling the compound "groove" of the piece: the first line has to listen to the second and not start notes too early or too late. The first voice also needs to play notes shorter than the full quarter note duration, to leave gaps for the second voice.
この曲は、ソプラノかテノールの2つの等しいC管リコーダーのために作曲されています。第一声はより単純です。これは、初心者のための半音階の練習として解釈できます。第2声はよりトリッキーで、第1声の生徒の教師のためのものかもしれません。これは、曲の複合的な「グルーヴ」を感じる練習です。最初のラインは2番目のラインを聴き、音符の始めが早すぎたり遅すぎたりしてはいけません。また、第1声部は 4分音符の長さよりも短い音符を演奏し、第2声部にギャップを残す必要があります。
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